دانلود فرم های پوشه کار

پوشه کار یا همان کارپوشه مجموعه‌ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته، آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است و همچون آلبومی تصاویرِ گوناگون و درمسیر رشدِ دانستن، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را در مراحل مختلف فرآیند یاددهی – یادگیری به نمایش و قضاوت می گذارد.

پوشه کار یکی از ابزارهایی است که استفاده از آن در ارزشیابی توصیفی توصیه می شود. در داخل پوشه کار فعالیت های طول سال تحصیلی دانش آموز بر اساس موضوعات درسی قرار می گیرد. اما قبل از آن لازم است فرم هایی داخل داخل آن قرار گیرد. اطلاعات این فرم ها شامل مشخصات و ویژگی های دانش آموز، ارزیابی دانش آموز توسط خودش، همکلاسی هایش، والدین و معلم و موارد مشابه می باشد که در مجموع اطلاعاتی جامع از وضعیت تحصیلی شاگرد را نمایان می سازد و در ارزشیابی ملاک عمل قرار می گیرد. شما می توانید این فرم ها را در قالب PDF از قسمت زیر دانلود نمایید.

دقت کنید که از برگه فهرست وارسی عمومی تنها یک نمونه کلاسی پرینت بگیرید.

در کارپوشه چه چیزهایی قرار می گیرد؟

محتوای کارپوشه به طور کلی تمامی اسنادی است که کوشش ها، داوری های شخصی و غیرشخصی درباره وضعیت درسی دانش آموز و روند پیشرفت او را نشان می دهد. بهتر است که محتوای کارپوشه را با مشارکت دانش آموز فهرست کنیم و برای تنظیم و نگه داری اسناد و اجزای آن، دستورالعمل مشخصی تدوین کرده و برای قضاوت درباره وضعیت درسی دانش آموز معیاری در نظر بگیریم.بهترین کارپوشه از نظر محتوا و اجزا از طریق بررسی وضعیت دانش آموز توسط معلم و با مشارکت او شکل می گیرد. نمونه ای از اجزای کارپوشه بدین شرح است: تکالیف منزل (که توسط معلم مورد بررسی و نمره گذاری قرار می گیرد.)، آزمون های کوتاه درسی، پرسش های مستمر کلاسی، امتحانات هفتگی یا ماهیانه یا فصلی، پروژهه ای درسی (مقاله، روزنامه دیواری، طراحی سؤال، کنفرانس درسی و …)، گزارش کار آزمایشگاه یا کارگاه، یادداشت برداری هنگام درس و …..

 

 

مطلب پیشنهادی

بازخوردها و سوالات دوره مهارت های ارتقایی

بازخوردها و سوالات دوره ضمن خدمت مهارت های ارتقایی آموزش و پرورش برای مشاهده بازخوردها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *